Monday, December 2, 2013

FAKTA ANAK SULUNG


FAKTA ANAK SULUNG :

Perhatian !!! Untuk entry ni tak semestinya 100% betul dan orang suka apa yang kita tulis dan beri pendapat, ini berdasarkan apa yang aku rasa dan servey dari semua member yang merupakan anak sulung. Dan juga ini status di olah semula kenyataannya .Kalau salah tu ini hanya entry semata-mata ..


FAKTA ANAK SULUNG : 

1) ANAK MANJA MAK 
   Sebab apa-apa pun mesti dia utamakan mak, ibu, umie, mommy .

2) DEGIL 
Keras kepala,
Kemahuan yg tinggi, kalau buat sesuatu bersungguh-sunggoh
Kalau kata tak nak , tak nak lah jawapannya,
Tak boleh di paksa-paksa
Senang di pujuk

3) TAK PANDAI PUJUK 
 Memang tak pandai memujuk

4) CINTA 
Sangat setia okeh

5) HITAM/PUTIH 

 Apa yg dikatakan semua dipegang. 

6) HATI 

 Nampak garang tapi hati lembut. Perangai tak boleh di tegur..wakaka


7) ARAHAN 
 Lebih suka buat kerja/hal sendiri 

8) PEMAAF/CARING 
Sangat pemaaf dan mudah kasihan dengan orang lain begitu juga caring terhadap orang lain. Tapi jangan bagi marah kalau marah faham-faham ja lah taufan pun kalah rasanya..hahaha..

Mudah bergaul dengan semua orang. Prinsip anak sulung selagi orang tu tak tegur sampai bila-bila dia tak akan tegur dulu.Seorang yang pemalu.

Nampak sombong tapi peramah orangnya hepy go lucky. Bila dia dah ngam dengan orang tu jangan tanya kenapa dia boleh jadi bestfrend forever.. Bila dah jadi BFF ni ada plak yang dengki dan tak boleh tgk hidup orang lain senang sikit !! ehhh tercarut plak ..hahaha..tak de kena mengena..wakaka
.

#SAYAANAKSULUNG 

35 comments:

mawar berduri said...

btl2...sy pun anak sulung jugak...

julia jamaludin said...

hehe..mostly semuanya betul.. #sayaanaksulung

Nao Mei said...

huhu..cik akak bukan anak sulong..hahaha

Nuriesya Nadia said...

Muahaha! Teori ni diperakui oleh saya saya saya. Hahahahahaha ! #sayaanaksulung

MG schmidt said...

ermm...
bukan anak sulung tp MG jarang nampak semua kt atas pada akk sulung MG ..hehe
org lain2 prangai pun lain lain kan :)

Hafiz Hafizol said...

awak anak sulong ke beb ?


peace yo!


saya bukan anak sulong. anak bongsu pun bukan...

hehehe. :D

miz ruha said...

sy bukan anak sulung... tapi rasanya macam kena aje..

Muhammad Khairuddin Lim said...

amboi....

Sally Samsaiman said...

anak bongsu hanya mampu tersenyum :P

Scha Aryana said...

Sangat betul semuanya.. ehehe

Cik Puan Fadli said...

no doubt!...siyes, memg suma kena dgn akak...hahahaha..

Fatin Diana said...

macam kena je. hahaha!

rabiatul adawiyah said...

100 peratus macam kina...hahaha...
bangga jadi anak sulung...hew hew...xp bagi perempuan rapat dengan ayah lah kan...

Filzah Azzahra said...

Halamak .. mcm semua yg kena jer ..

Mas Zull said...

assalamualaikum hazwan hairy....teori yg diperakui walaupun mama bukan anak sulung tapi ada anak perempuan sulung mmg gitu la perangainya...:)

dhabitah said...

assalamualaikum .. haha .. apa yang dientry itu semuanya betul .. ^^

Vee Lea said...

I can see that in my brother. LOL! #sayaanakbongsu

Nak habaq gakk :p

Cik Nur™ said...

betul tu..kekekek

Nur anak sulung..rasanya mcm betul.hehehe

Anis Athia said...

Memang setuju sangat dengan semua point! Anis pun anak sulung jugak :)

PearlVelvet SueQys said...

Saya Singgah dtg & membaca hari ini !

Leeza Dayasari said...

SAYA ANAK SULUNG JUGA.

Ren Oh. said...

semua kene! bahaha. ape semua ini?! :P

inche hlovate said...

no 1 dengan no 2 tu stuju

Aku Penghibur said...

mungkin betul jugak ^_^

IbuNoey said...

wah..ada certain tu tepat untuk abang sulung IbuNoey..;)

Mia Liana said...

kak mia.. anak sulung....

ayut said...

Ank sulong yg pasti rasa tangungjawab ye tinggi....

Cik Cammy Lia said...

suami sy anak sulong..ad la 1 ,2 yg kena ngn dia.hehe

KakNi Sihat Cantik said...

betul betul betul... heheheh.... (^_^)b

Cinta Misteri said...

wahhh.....
ok, CiM anak ke3, en.hubby anak ke2.
so kena higlight anak sulung CiM lah ni

aisyah fashadeland said...

Semua betul. Paling betul, setiap anak sulung nakkan abang, akak :( kalau aisyah ada kakak dengan abang :(

Pha Is said...

#sayaanaksulung juga.. hehehe

QasehnyaRania said...

yeay.hampir tepat.sy anak sulung jugak :-)

Syazana Zainn said...

gimme 5!
iteeww pun ank sulung kihkih
tp mnja tu kurang la :3
yg lain ade betui :p

Nadia Johari said...

memang ciri2 ni betul sebab tunang nad anak sulung..hehe